گارم زنگی

ادبیات داستانی

گارم زنگی

ادبیات داستانی

پروفسور هاوکینز

از  وقتی  که  صحبت  های  پروفسور  هاوکینز  را  به  مناسبت  سالروز   تولدش  در  کمبربج  خواندم  دستم  پی  چیزی  می  گشت  تا  بنویسم  .  مثلن  زمان  را  بهانه  کنم  که  یعنی  وقت  نداشتم  ؟.  زکی .  زمان  .  او  تاریخچه  اش  را  نوشته  انهم  به  ادعای  خودش  "به  اختصار "  .  حالا  من  با  تمام  کارامدی  عضلات  و  اعصاب  حسی  و  حرکتی  با  هفت  , هشت  ده  ساعت  کار  روزانه  به  منزل  که  می  رسم  چنانی  خسته  می  نمایم  که  به  قول  عیال  " حتی  برای  دیدن  اخرین  لبخند  "  باید  که  البوم  خانوادگی  را  ورق  بزنیم . 

خودم  را  می  گم  ,  با  شش  هفت  تا  مقاله  علمی  و  چند  تا  نوشته  پیزوری  چنان  به  انتهای  افاق  افتخار  می  بینم  " این  من  "  را  که  هنوز  دو  سالی  مانده  به  چهل  ان  چنانم  که  گویی  اتاق  کاری  م  برای  من  و  اندیشه  هام  کوچکند  که  یعنی  "  ارواح  عمه  خانم  " .  بدبخت  تر  از  خودم  هم   مثل  ریگ  کم  ندیده  ام  که  دچار  توهم  اند  " که  به  جهانی  نمی  گنجیم  " .  

 پروفسور  هاوکینز  به  فضا  خواهد  رفت  تا  به  قول  خودش  دو  چیز  را  تجربه  کند  . یک  بی  وزنی  را  .  مانده  م  ایا  در  ان  شرایط  بی  وزنی  ,  ثقل  اندیشه  اش  با  چه  عددی  سنجیده  می  تواند  شد  ؟  دوم  اینکه  می  خواهد  از  بالا  زمین  را  ببیند  .  راستی  از  ان  بالا  چه  اندازه  ایم  ؟